top of page

Om oss

Verdisyn

"Arbeidet vårt blir mer meningsfylt

når det har som mål å hjelpe folk

og øke livskvaliteten i et fellesskap" 

Folk og følelser

Vi bryr oss om bygg - fordi det påvirker både helse, trivsel, økonomi og fremtid for oss og de vi er glade i. Dette innebefatter både de som bruker bygget og de som utfører arbeid på bygget. Disse enkeltindividene er ofte er en del av et større fellesskap, som en familie, en vennegjeng eller et arbeidsmiljø. Det vi gjør påvirker med andre ord flere enn de vi ser. 

 

Vi vet at bekymringer og stress påvirker humør og energi, og at dette igjen påvirker de vi omgås. Vi vet også at forhold relatert til bygg og prosjekt altfor ofte er befattet med både bekymringer og stress. Det både kan og vil vi gjøre noe med.

 

Respekt og redelighet

Vi ønsker å behandle alle vi møter med respekt og redelighet. Vi innser samtidig at det i enkelte tilfeller kan være motstridende interesser blant de ulike aktørene vi skal forholde oss til. Vår løsning er derfor å alltid fokusere på det som vil være best for fellesnevneren i relasjonene, nemlig bygget. Med utgangspunkt i faglige standarder og statistiske kostnader kan vi snakke objektivt og fritt, også inn i de situasjoner hvor våre kunder og leverandører ser ting ulikt.

 

Tillit og trygghet

Vi mener at tillit er den beste forutsetningen for et sunt samarbeid, og at den viktigste ingrediensen i et tillitsforhold er tryggheten som skapes gjennom åpenhet og ærlighet. Dette betyr at endringer, feil og mangler skal informeres om før det nødvendigvis stilles spørsmål. En slik åpenhet lever på en trygghet om at budskapet blir møtt med et ønske om å finne gode løsninger sammen.

Mangfold og muligheter

Vi tror på verdien av mangfold, og at hver enkelt person har noe unikt å bidra med. Derfor jobber vi aktivt for å skape et miljø der alle blir sett, hørt og respektert, uansett bakgrunn eller forutsetninger. Gjennom tilrettelegging skaper vi muligheter for flere til å prestere.

"De virkelige verdiene

ligger som regel bak fasaden"

Forretningsfilosofi

"Så lenge vi har et valg,

velger vi samarbeid."

Vår plass

Ved hjelp av vårt system og kompetanse plasserer vi oss i skjæringspunktet mellom de som lever i bygget, og de som lever av bygget. Dette gjør vi for å bidra til effektiv informasjonsflyt samt god og åpen kommunikasjon. I denne posisjonen har vi også mulighet til å gi gode faglige råd til både byggherre og entreprenør. Dette tror vi gagner alle parter.

 

I tillegg til å representere et innsparingspotensial ønsker vi å bidra til å redusere avviket mellom forventning og leveranse. Dette klarer vi imidlertid ikke alene, og vi søker derfor stadig etter samarbeidspartnere og kunder som ønsker en ryddig, real og lønnsom bransje.

 

Ærlighet varer lengst

Vi tror at tillit mellom kunde og leverandør er med på å holde kostnader nede. Dette som en naturlig konsekvens av at det motsatte ofte resulterer i tidkrevende diskusjoner og fordyrende kontrollmekanismer. Tillit er gjensidig og kommer som et naturlig resultat av åpenhet og ærlighet.

 

Tid og kostnad henger sammen

Vi mener at den beste forutsetningen for et godt samarbeid mellom kunde og leverandør skapes ved hjelp av en realistisk og konkret plan, etterfulgt av tett dialog med utgangspunkt i det som er avtalt. Et byggeprosjekt består i sin enkelhet av to hovedelementer; materialer og arbeidstid, hvor sistnevnte ofte utgjør den største kostnaden i prosjektet. Et realistisk pristilbud er derfor direkte knyttet til en realistisk fremdriftsplan. Vår oppfatning er derfor at en seriøs leverandør skal presentere en detaljert fremdriftsplan sammen med pristilbudet. I tillegg til å danne et godt grunnlag for en tillitsfull dialog mellom kunde og leverandør, gir dette også et konkret utgangspunkt for å håndtere oppdukkende forhold som vil kunne ha påvirkning på både fremdrift og kostnad.

 

Det er lov å tjene penger

Et realt stykke arbeid skal være lønnsomt. I dette ligger et premiss om at leverandører som benytter våre systemer og tjenester skal ha en sunn og solid økonomisk utvikling. Dette gagner i første omgang leverandøren, men vi er også av en klar oppfatning av at en leverandør som tjener penger i det lange løp er med på å holde kostnadene nede for kundene. Dette som en konsekvens av at seriøse aktører som priser tjenester riktig slipper å gå på akkord med kvaliteten for å sikre nødvendig inntjening.

 

Frem og tilbake er ikke like langt - det er dobbelt så langt

Det beste for både økonomi og miljø er å gjøre det riktig første gang. Vi tror at vår digitale struktur og faglige kompetanse gir bedre forutsetning for å planlegge og følge opp både små og store forhold i et bygg. Gjennom å samle, tilgjengeliggjøre og gjenbruke informasjon som allerede eksisterer kan prosessen fra behov til løsning gjøres enklere. Det er nyttig for det som skal gjøres i dag, men også lurt med tanke på det som kan skje i morgen.

"Enhver idiot kan påpeke feil,

det krever litt mer å finne løsninger"

Bakgrunn og erfaring

"Summen som har gitt oss engasjement

for å bidra positivt

i bygg- og eiendomsbransjen"

Godt håndverk

Vi har gjennom ulike prosjekter opparbeidet oss en god forståelse av alle fasene i et byggeprosjekt. Fra planlegging til ferdigstillelse har vi jobbet på tvers av roller og nivåer, noe som gir oss verdifull innsikt i både praktisk utførelse og ledelse. Denne erfaringsbaserte kompetansen gjør at vi kan identifisere potensielle utfordringer tidlig, sikre effektiv ressursbruk og bidra til at prosjektet leveres i tråd med både budsjett og tidsplan. Vår helhetlige tilnærming bidrar til solide og vellykkede prosjekter

 

God forvaltning

Med mange års erfaring innen forvaltning av offentlig eiendom, bygg og anlegg, har vi opparbeidet oss solid innsikt i hvordan bygg skal ivaretas gjennom avtaler, driftsplaner og vedlikeholdsplaner. Vi har også bred erfaring med å analysere og styre økonomien gjennom detaljerte rapporter, noe som sikrer bærekraftig drift og økonomisk kontroll. Vår erfaring gir oss en helhetlig forståelse av hvordan eiendommer og bygg kan optimaliseres for både funksjonalitet og lang levetid, til det beste for både eier og brukere.

Riktig juss

Med jussen som faglig utgangspunkt har vi opparbeidet betydelig erfaring med bygg gjennom både store og små forsikringssaker. Dette gir oss en unik forståelse av de juridiske sidene ved eiendom, inkludert håndtering av skader, erstatningskrav og forsikringsoppgjør. Vår kompetanse innen jus og forsikring gjør oss i stand til å sikre en smidig prosess, der vi beskytter interessene til våre kunder og bidrar til at alle krav blir behandlet korrekt og effektivt.

 

Menneske

På det personlige plan har vi erfaring med ansvaret, oppgavene, prosjektene og kostnadene som naturlig følger med når en familie skal bo, vokse og leve i en leilighet, rekkehus eller enebolig.

De gode hjelperne

Vi har gjennom arbeidslivet møtt mange profesjonelle håndverkere og bedrifter som stolt leverer fra seg gode produkter og prosjekter. Vi har blitt kjent med dedikerte og dyktige driftsteknikere som vet hvor skoen trykker, og som besitter kritisk kompetanse når det kommer til hvordan bygget faktisk fungerer. Vi har møtt renholderne som bidrar til både trivsel, hygiene og redusert byggslitasje, og vi har møtt utallige brukere og eiere med ulike behov og ulike økonomiske rammer. Kort oppsummert er vår vurdering at mye går bra i bygg og eiendomsbransjen – men at det også kunne ha gått så mye bedre.

 

De fleste har erfart eller hørt om byggeprosjekter som sklir ut på både tid og kostnad, og hvor prosjektavslutningen er preget av vanskelig kommunikasjon og vonde følelser. Slik vil vi ikke ha det, og det vil vi gjøre noe med.

"De eneste som tjener på å holde kortene

tett til brystet,

er de som har noe å skjule"

- og om alle de andre

bottom of page